Nabór 5/2022 Zielone technologie w gospodarstwach domowych
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA OPERACJE REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD
NABÓR nr 5/2022
w ramach
Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”
CEL 2. Poprawa jakości życia i atrakcyjności obszaru SLGD TDB poprzez inwestycje kierowane przez społeczność do 2023r
CEL SZCZEGÓLOWY 2.2 Poprawa jakości życia mieszkańców w gospodarstwach domowych w zgodzie z ochroną środowiska i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.
PRZEDSIĘWZIĘCIE: 2.2.1 Zielone technologie w gospodarstwach domowych
na operacje z zakresu:
TYP PROJEKTU 3: Wymiana pokrycia dachowego z azbestu
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Numer naboru w GWA: RPPD.08.06.00-IZ.00-20-013/22
I. Termin składania wniosków:
Termin, od którego można składać wnioski: 25 kwietnia 2022 r. od godziny 8:00
Termin, do którego można składać wnioski: 9 maja 2022 r. do godziny 15:00
II. Miejsce składania wniosków :
Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Tygiel Doliny Bugu”
ul. Warszawska 51 lok.7
17-312 Drohiczyn
Godziny pracy SLGD „Tygiel Doliny Bugu”:
Poniedziałek: od 8:00 do 16:00
Wtorek – piątek: od 7:30 – 15:30
III. Sposób składania wniosków o dofinansowanie
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przesłanie wniosku o dofinansowanie w formie dokumentu elektronicznego za pomocą aplikacji Generator Wniosków Aplikacyjnych na lata 2014-2020 (GWA2014 EFRR) w terminie od 25 kwietnia 2022 r. od godziny 8.00 do 9 maja 2022 r. do godziny 15.00.
Ponadto Wnioskodawca jest zobowiązany złożyć do LGD 3 egzemplarze wniosków
o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami w wersji papierowej oraz 3 egzemplarze potwierdzenia przesłania do IZ RPOWP elektronicznej wersji wniosku w terminie od
25 kwietnia 2022 r. od godziny 8.00 do 9 maja 2022 r. do godziny 15.00.
Złożenie wniosku następuje bezpośrednio do LGD, przy czym bezpośrednio oznacza osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną.
Do wniosku należy załączyć również 3 nośniki elektroniczne (CD lub DVD lub PERNDRIVE) zawierające wniosek o dofinansowanie w formacie XML i PDF z sumą kontrolną zgodną z wersją przesłaną za pomocą aplikacji GWA2014 i wersją papierową oraz Studium Wykonalności/Analizę Wykonalności Projektu i uproszczony model finansowy/arkusze kalkulacyjne w formie aktywnego arkusza kalkulacyjnego (np. XLS).
Wnioskodawca składający do biura LGD wniosek załącza 3 egzemplarze oświadczenia
o przetwarzaniu danych osobowych w celach konkursowych (Załącznik nr 14 do ogłoszenia o naborze wniosków).
Wnioskodawca składający do biura LGD wniosek załącza 3 egzemplarze oświadczenia
o zgodności wersji elektronicznej z wersją papierową wniosku.
Funkcja „Wyślij projekt” będzie zablokowana 9 maja 2022 o godzinie 15.00.
UWAGA!
Wniosek o dofinansowanie projektu należy wypełnić w najbardziej aktualnej na dzień rozpoczęcia naboru wniosków wersji instalacyjnej GWA2014 EFRR.
Czas na dostarczenie wymaganych dokumentów w wersji papierowej i elektronicznej, zgodnie z warunkami określonymi powyżej, upływa wraz z terminem określonym na przesłanie wniosku o dofinansowanie w formie dokumentu elektronicznego za pomocą aplikacji GWA2014 tj. 9 maja 2022 r. o godzinie 15:00.
IV. Formy wsparcia
Dofinansowanie na operację przekazywane jest jako refundacja poniesionych
i udokumentowanych wydatków kwalifikowalnych i/lub jako zaliczka na poczet przyszłych wydatków kwalifikowalnych.
V. Warunki udzielenia wsparcia
Zakres tematyczny operacji:
Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie w ramach działania:
- jednostki samorządu terytorialnego, w tym ich związki i porozumienia, nadzorowane lub podległe im jednostki organizacyjne,
- przedsiębiorstwa świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych JST.
Forma prawna beneficjenta musi być zgodna z klasyfikacją form prawnych podmiotów gospodarki narodowej określonych w § 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie sposobu i metodologii prowadzenia i aktualizacji krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, wzorów wniosków, ankiet i zaświadczeń (Dz. U. 2015 poz. 2009 z późn. zm.).
Do podmiotów które mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach typu projektu 3: Wymiana pokrycia dachowego z azbestu ramach Działania 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego należą gminy z Powiatu Siemiatyckiego: Dziadkowice, Grodzisk, Mielnik, Milejczyce, Nurzec- Stacja, Perlejewo, Siemiatycze, Miasto i Gmina Drohiczyn oraz Miasto Siemiatycze.
Wnioskodawca nie jest kwalifikowany do wsparcia gdy zachodzą przesłanki:
a) art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
b) art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
c) art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
d) przepisów zawartych w art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020,
e) inne wymienione w przepisach prawa obowiązującego.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach niniejszego konkursu w zakresie przedsięwzięcia 2.2.1 Zielone technologie w gospodarstwach domowych z zapisami Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 wsparciem objęty będzie typ projektu 3: Wymiana pokrycia dachowego z azbestu.
Wsparcie kierowane jest na projekty dotyczące wymiany pokrycia dachowego z azbestu- polegającą na zwiększeniu masowego wycofywania z użytkowania oraz właściwą utylizację wyrobów zawierających azbest, które stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.
Wsparciem będą objęte projekty polegające na specjalistycznej zbiórce, transporcie, przechowywaniu oraz unieszkodliwianiu azbestu.
Warunkiem wsparcia inwestycji będzie posiadanie przez JST i/lub ich związki programu usuwania wyrobów zawierających azbest.
Inwestycje muszą być zgodne z wymogami ramowej dyrektywy o odpadach (2008/98/WE) i dyrektywy w sprawie składowania odpadów (1999/31/WE) i zapewniać zintegrowane podejście zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami (zapobieganie ich powstawaniu, przygotowanie do ponownego użycia, recykling, inne metody odzysku, np. odzysk energii, unieszkodliwianie).
Kryteria wyboru operacji:
Zgodne z Procedurami wyboru i oceny operacji w ramach wdrażania LSR 2014-2020 Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu” Lokalne Kryteria wyboru operacji stanowią (Załącznik nr 7 do Ogłoszenia o naborze wniosków).
Warunkiem wyboru operacji jest uzyskanie minimum 27 pkt. tj. 60% z maksymalnej liczby 45 pkt. możliwych do uzyskania.
Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia:
Lista warunków udzielenia wsparcia w ramach działania 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego TYP PROJEKTU 3: Wymiana pokrycia dachowego z azbestu stanowi załącznik nr 10 do Ogłoszenia o naborze wniosków.
VI. Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu i/lub maks. dopuszczalna kwota dofinansowania projektu:
a) Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 85%.
b) Beneficjent (Wnioskodawca) jest zobowiązany do wniesienia do projektu wkładu własnego stanowiącego minimum 15% wydatków kwalifikowanych.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach ogłoszonego naboru: 164 048,02 PLN
VII. Niezbędne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji (linki)
Załącznik nr 1. Warunki udzielenia wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD w zakresie typu projektu nr 3 Wymiana pokrycia dachowego z azbestu.
( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 2. Wzór wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 3. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (GWA2014).( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 4. Instrukcja użytkownika Generatora Wniosków Aplikacyjnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 5. Instrukcja wypełniania załączników.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 6. Wzór umowy o dofinansowanie.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 7. Lokalne kryteria wyboru operacji.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 8. Karta oceny wniosku i wyboru operacji o udzielenie wsparcia.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 9. Wzór wniosku o płatność.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 10. Lista warunków udzielenia wsparcia w ramach działania 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego TYP nr 3 Wymiana pokrycia dachowego z azbestu( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 11. Formularz w zakresie OOŚ (Ia).( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 12. Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT.( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 13. Oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomościami.( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 14. Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych w celach konkursowych. (dotyczy zakresu Biura SLGD „Tygiel Doliny Bugu”)( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 15. Instrukcja wypełniania załącznika pn. Formularz w zakresie Oceny Oddziaływania na Środowisko.( POBIERZ PLIK )
Załącznik nr 16. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.( POBIERZ PLIK )
( EXCEL )
Załącznik nr 17. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.( POBIERZ PLIK )
( EXCEL )
Załącznik nr 18. Oświadczenie o niezaleganiu z informacją wobec rejestrów prowadzonych przez GDOŚ.( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 19. Oświadczenie o nieubieganie się o dofinansowanie w ramach projektów realizowanych w osiach głównych.( POBIERZ PLIK )
( WORD )
Załącznik nr 20. Instrukcja sporządzania Analizy Wykonalności Projektu.( POBIERZ PLIK )
Pozostałe dokumenty:
1. Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Tygiel Doliny Bugu”;
2. Procedury wyboru i oceny operacji w ramach wdrażania LSR 2014-2020 Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”;
3. Regulamin Rady Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”;
4. Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
VIII. Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek:
W procesie wyboru projektów do dofinansowania dopuszcza się złożenie przez Wnioskodawcę jednego środka odwoławczego, tj. protestu zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 15 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.
Procedura wniesienia protestu oraz wycofania wniosku zawarta jest w załączniku nr 1
do Ogłoszenia o naborze wniosków: WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA NA OPERACJE REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD oraz w Procedurach wyboru i oceny operacji w ramach wdrażania LSR 2014-2020 Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Tygiel Doliny Bugu” (http://www.tygieldolinybugu.pl).
Jeżeli w trakcie rozpatrywania wniosku o udzielenie wsparcia, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1303/2013, na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD konieczne jest uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny zgodności operacji z LSR, wyboru operacji lub ustalenia kwoty wsparcia, LGD wzywa podmiot ubiegający się o to wsparcie do złożenia tych wyjaśnień lub dokumentów.
Miejsce udostępnienia dokumentacji:
Ogłoszenie o naborze wraz z załącznikami jest dostępne w siedzibie Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania- Tygiel Doliny Bugu” ul. Warszawska 51, lok.7, 17-312 Drohiczyn
oraz na stronie internetowej www.tygieldolinybugu.pl.
Pytania:
W sprawach dotyczących konkursu informacji udzielają pracownicy Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania- Tygiel Doliny Bugu”, ul. Warszawska 51, lok.7, 17-312 Drohiczyn, tel. 797 091 197, e-mail: biuro@tygieldolinybugu.pl.
Biuro czynne: Pon. 8:00 - 16:00, wt. – pt. 7:30 – 15:30
Data publikacji:08.04.2022 r.